سانیمو فود

محبوب ترین پیتزاهای دنیا

سلام امروز قراره یه مقاله ی خوشمزه با سانیمو داشته باشیم.
یکی از محبوب ترین غذاهای دنیا پیتزاست که فکر میکنم اکثرا عاشق این فست فود خوشمزه باشن که بعضی از پیتزا ها توی دنیا جزو بهترین و محبوب ترین ها حساب میشن، که امروز قراره بعضی از اونها رو بشناسیم.امروزه این غذای محبوب به شکل‌های مختلف و با ترکیبات متفاوت تهیه می‌شه که همین تفاوت باعث شده است که پیتزا جزو غذاهای بومی مناطق مختلف محسوب بشه و دستور پخت منحصربه‌فردی داشته باشه. بسته به ذاعقه هر شخص ممکنه این پیتزاها برای بعضی خوشمزه و جالب باشن و برای بعضی دیگه خیلی عجیب و غیر قابل تحمل.
پیتزا برای اولین بار در کشور ایتالیا و تنها با پنیر، نان و سس گوجه‌فرنگی پخته شد. بسته به شکل ظاهری انواع پیتزا،به طور کلی به دو دسته پیتزا آمریکایی و ایتالیایی تقسیم میشه که تفاوت در خمیر آنهاست. پیتزاهای آمریکایی خمیر ضخیمی دارند و آن‌هایی که لایه خمیرشان نازک و ورقه‌ای است، در دسته پیتزا ایتالیایی جای می‌گیرند. شما میتوانید بسته به سلیقه خود خمیر پیتزا مورد نظر خود را اماده یا خریداری کنید. پیشنهاد ما به شما خمیر پیتزا نیمه آماده منجمد سانیمو است که طعم و مزه فوق العاده ای داره و در فر های خانگی هم به راحتی طبخ میشه و دچار سوختگی یا خشک وتکه شدن نمیشه. حالا میریم سراغ ترکیبات انواع پیتزا در کشورهای مختلف مثل ایتالیا، آمریکا،ژاپن، اسکاتلند، ترکیه، مجارستان:
پیتزا مارگاریتا،ایتالیا:
قدمت این دستور پخت به قرن ۱۹ میلادی بازمی‌گردد. این پیتزا همان‌گونه که از نامش پیداست، موردعلاقه ملکه مارگاریتا بوده است. پنیر، ریحان و گوجه‌فرنگی مواد اصلی تشکیل‌دهنده پیتزا مارگاریتا هستند که بی‌شباهت و بی‌ارتباط با رنگ‌های پرچم ایتالیا نیست
پیتزا ناپلئیت ایتالیا:
پیتزا ناپلئیت یا پیتزا Napoletana نوعی پیتزایی ایتالیایی است که در Naples ایتالیا تولید شده .پیتزا ناپلئیت با مواد ساده و تازه تهیه می شه مثل یک خمیر پایه، گوجه فرنگی خام، پنیر موزارلا تازه، ریحان تازه و روغن زیتون.پیتزاهای ناپلی معمولا کوچک هستند (حدود 10 تا 12 اینچ)، اندازه آنها مینی است . پیتزای ناپلئیت در دمای بسیار بالا(800 F-900 F) بیش از 90 ثانیه پخته می شه.
پیتزا پانزرروتو ایتالیا:
یکی از غیرعادی‌ ترین پیتزاهای ایتالیایی پانزروتو است. این پیتزا بر خلاف دیگر پیتزاها به جای پخته شدن در فر، سرخ می‌شود. پانزروتو را معمولا با سس گوجه و پنیر موزارلا پر می‌کنند و گاهی کمی سبزیجات یا گوشت به آن اضافه می‌شود.
پیتزا هاوایی:
وقتی اسم هاوایی میاد یاد میوه های رنگارنگ میوفتیم،همان‌گونه که از اسم این نوع پیتزا مشخص است، برای پخت آن از میوه‌های استوایی مثل آناناس، فلفل و قارچ استفاده می‌شه.
پیتزا مایو جاگا،ژاپن:
در طبخ این پیتزاکه مخصوص کشور ژاپن است ازسس مایونز، گوشت خوک، پاپریکا، سس گوجه‌فرنگی، ذرت و پیاز استفاده میشه
پیتزا اوکونومیاکی ژاپن:
اوکونومیاکی یکی از غذاهای خوشمزه و اصیل ژاپنی است که به پیتزا شبیه است و به همین دلیل به آن پیتزای ژاپنی گفته میشود. البته برخی معتقدند که این غذا بیشتر یک نوع املت یا پنکیک است و ربطی به پیتزا ندارد.در ترکیبات این غذا از مواد مختلفی می توان استفاده کرد و اصلا محدودیتی وجود ندارد. در زبان ژاپنی اوکونومی به معنای «هرطور دوست دارید» و یاکی به معنای «کباب شده» است. به این ترتیب، اوکونومیاکی یعنی هرچیزی که دوست دارید را روی خمیر می ریزید و بعد آن را داخل فر می پزید به همین راحتییی.
پیتزا هاگیز،اسکاتلند:
در این پیتزا از قلب و جگر گوسفند، بلغور و جو دو سر ودانه های معطر و ادویه استفاده میشود.شاید براتون عجیب باشه این پیتزا، اما باور کنید یکی از بهترین و خوش طعم ترین هاست.
پیتزا سرخ شده اسکاتلند:
پیتزای سرخ شده نوعی پیتزای بدون فر است و بر عکس باقی پیتزاها که نیاز به فر دارد این پیتزا در روغن سرخ میشود.
در پیتزای اسکاتلندی- روی خمیر پیتزا رو با سس و مواد دیگه ای که برای پیتزا لازم هست می پوشانند و داخل روغن کل پیتزا را سرخ میکنند.
پیتزای لاهماجون،ترکیه:
برای پیتزای لاهماجون، لایه نازک نان را به خوراکی متشکل از گوشت چرخ‌کرده، پیاز و گوجه‌فرنگی خرد شده و سبزی‌های معطر آغشته می‌کنند. این پیتزای ترکی بخاطر سبك بودن معمولا به‌عنوان میان‌وعده سرو می‌شود.
پیتزا پیده ترکیه:
پیده که گاهی با نام پیتزا ترکی شناخته می‌شود با نانی ترد و نازک و مخلفات متنوع در تنورهای زغالی تهیه میشود و معمولا خمیر آن را به صورت قایق شکل می‌دهند. گوشت ادویه زده شده و دودی، سوسیس ترکی و سبزیجات تازه از محبوب‌ترین ترکیب‌های مورد استفاده در این پیتزاست.
پیتزا لانگوس،مجارستان:
پیتزا لانگوس یک نان نرم و نسبتاً ضخیم برشته شده در روغن است که روی آن با خامه‌ترش، سیر، کره و پنیر پیتزا کاور شده.البته مواد روی نان با دو طعم شور و شیرین تهیه میشود اما پر طرفدارترین آن لانگوس با خامه ترش و سیر و کره است. خب ادامه ی این مقاله ی خوشمزه و جالب رو در مقاله دوم محبوب ترین پیتزاهای جهان دنبال کنید.
ممنون از اینکه همراهمون بودین.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روز پدر مبارک

20% تخفیف ویژه

تنها تا آخر هفته فرصت دارید.